Ένα χρόνο σχεδόν από την εφαρμογή του "Καλλικράτη"
Έντονος προβλήματος και ανησυχία στην Αρκαδία από την μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών – Πως θα «βγει» ο χειμώνας με τόσο ακριβό πετρέλαιο;
Άραγε, το σχέδιο «Καλλικράτης» έλυσε ή μήπως δημιούργησε μεγαλύτερα προβλήματα στους δήμους; Ένα χρόνο μετά από την υλοποίηση του, η δραστική περικοπή της κρατικής χρηματοδότησης στους Δήμους, στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας, έχει προκαλέσει αλυσιδωτά προβλήματα. Προβλήματα τα οποία συναντάμε και σε τοπικό επίπεδο και αφορούν τη λειτουργία σχολείων, την πορεία έργων, απλήρωτους υπαλλήλους και άλλα θέματα τα οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω…
ΤΙ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Σε επερώτηση, που υπογράφουν όλοι οι βουλευτές του ΚΚΕ, μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι η διοικητική μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη» προσπαθεί να προσαρμόσει τις κρατικές δομές σε επίπεδο Δήμων και Περιφερειών στη βάση των παρακάτω επιδιώξεων:
Α) Διευκολύνει, επεκτείνει και ενισχύει την επιχειρηματική δράση, δηλαδή τη μεγαλύτερη σύμφυση των Δήμων και των Περιφερειών με τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις αρχές της επιχειρηματικότητας.
Συμμετέχουν ενεργητικά στη διευκόλυνση των διαφόρων επενδυτικών σχεδίων ιδιαίτερα στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και του τουρισμού, υποβαθμίζοντας σε πολλές περιπτώσεις τις συνθήκες διαβίωσης ιδιαίτερα στην ύπαιθρο, υπονομεύοντας παραδοσιακές οικονομικές δραστηριότητες, το ζωικό και φυσικό περιβάλλον, αλλοιώνοντας το οικιστικό τοπίο.
- Για την δημιουργία καλύτερων όρων αναπαραγωγής του κεφαλαίου και θωράκισης της ανταγωνιστικότητας αξιοποιείται το ΕΣΠΑ. Συμπληρωματικά προς τους στόχους του ΕΣΠΑ δρομολογείται το Εθνικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Αυτοδιοίκησης του προγράμματος «ΕΛΛ.Α.ΔΑ.» το οποίο έχει ως βασικό κριτήριο επιλεξιμότητας την υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής.
Επιταχύνει τη διαδικασία παραχώρησης τμημάτων ή ολόκληρων τομέων της διαχείρισης των υδάτινων πόρων και των απορριμμάτων κλπ. στους επιχειρηματικούς ομίλους π.χ. στη διαχείριση των απορριμμάτων, αποκομιδή - μεταφόρτωση - επεξεργασία - τελική διάθεση. Η νομοθεσία επιτρέπει (με την τελευταία τροπολογία) με τα 2/3 των δημοτικών συμβουλίων να μπορεί να εκχωρηθεί η αποκομιδή των απορριμμάτων. Αυξάνουν οι Δήμοι που εκχωρούν αυτές τις υπηρεσίες στους ιδιώτες. Ήδη έχει γίνει προκήρυξη διαγωνισμού κατασκευής και λειτουργίας μέσω ΣΔΙΤ όλων των νέων εγκαταστάσεων για την επεξεργασία σύμμεικτων απορριμμάτων της Αττικής.
Εμπορευματοποιεί και ιδιωτικοποιεί την παιδεία, υγεία και πρόνοια. Οι Δήμοι και οι Περιφέρειες λειτουργούν ως κρατικοί φορείς προώθησης ενός περιορισμένου «πακέτου κοινωνικών υπηρεσιών» για τα εξαθλιωμένα στρώματα. Η μεταφορά αρμοδιοτήτων διευκολύνει την επιχειρηματική πρόσβαση του κεφαλαίου σ’ αυτούς του τομείς, την διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των κοινωνικών παροχών και την άμεση μεταφορά της δαπάνης στην κάθε οικογένεια. Σαν συνέπεια υπάρχει η ενίσχυση των ταξικών διαφοροποιήσεων σε βάρος της λαϊκής οικογένειας:
π.χ. σχολικές επιτροπές: η μείωση κατά 40% της χρηματοδότησης οδηγεί σε νέα επιβάρυνση των γονιών για να καλύψουν τις λειτουργικές ανάγκες,
π.χ. σχολικές επιτροπές: η μείωση κατά 40% της χρηματοδότησης οδηγεί σε νέα επιβάρυνση των γονιών για να καλύψουν τις λειτουργικές ανάγκες,
- παιδικοί σταθμοί: δεν ικανοποιήθηκαν οι αιτήσεις για χιλιάδες οικογένειες αποτέλεσμα της έλλειψης υποδομών, προσωπικού, χρηματοδότησης. Οι περισσότεροι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν με μειωμένο προσωπικό και «καλύπτονται» από συμβασιούχους μερικής απασχόλησης,
- προνοιακές δομές και πρόσδεσή τους στον εθελοντισμό. Προσπαθούν να λύσουν τα κοινωνικά προβλήματα που η πολιτική τους δημιούργησε π.χ. συσσίτια, φιλοξενία αστέγων κλπ με εκδηλώσεις υποκριτικής φιλανθρωπίας από μεγαλόσχημους χορηγούς αντί να δημιουργήσουν κρατικές δομές που να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.
Διευκολύνει την παράδοση σε επιχειρηματικά συμφέροντα του φυσικού πλούτου, τη συγκέντρωση της γης και την αλλαγή χρήσης της. Παραχωρούν στα επιχειρηματικά συμφέροντα την εκμετάλλευση των ελεύθερων χώρων που έχουν απομείνει. Ιδιωτικοποιούν υπηρεσίες του δημοσίου, ακόμη και μηχανισμούς περιβαλλοντικού ελέγχου π.χ. ο νόμος για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και τα αυθαίρετα που πρόσφατα ψηφίστηκε. Αξιοποιούν τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για τη δημιουργία αναγκαίων υποδομών υποθηκεύοντας παράλληλα τη λειτουργία τους υπέρ του κεφαλαίου για δεκαετίες.
Β) Διαλύει τις εργασιακές σχέσεις:
- Εκφράζεται μέσα από την εργασιακή εφεδρεία, τις απολύσεις, τη γενίκευση της μερικής απασχόλησης, των συμβασιούχων έργου ή ορισμένου χρόνου, την ενοικίαση εργαζομένων μέσω εργολαβικών γραφείων για την κάλυψη των αναγκών. Τη μείωση του προσωπικού με την κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων μέσω των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) και την εντατικοποίησή του. Σε συνεργασία με τις ΜΚΟ την προώθηση προγραμμάτων εργασιακής ομηρίας και ανακύκλωσης της ανεργίας «στο όνομα» της αντιμετώπισής της, τα οποία εξασφαλίζουν ακόμα πιο φτηνή εργατική δύναμη.
Γ) Περικόπτει δραστικά την κρατική χρηματοδότηση στις Περιφέρειες και τους Δήμους στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας.
Ήδη με πρόσχημα το δημοσιονομικό έλλειμμα και χρέος οι περικοπές των ΚΑΠ ανήλθαν στο 1,4 δις για το 2010 και το 2011, ενώ στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Σταθερότητας προβλέπεται νέα εξοικονόμηση πόρων ύψους 1,35 δις ευρώ και από τον εφαρμοστικό νόμο 565 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή μείωση από τους ΚΑΠ από το 2012 - 2015 3,320 δις ευρώ! Βεβαίως η επαναξιολόγηση δαπανών που θα γίνεται κάθε χρόνο θα μειώνει την κρατική χρηματοδότηση και θα αυξάνει τα «ίδια» έσοδα των Δήμων που προέρχονται από το χαράτσωμα του λαού.
Η πορεία των έργων από τη χρηματοδότηση (ΣΑΤΑ) καρκινοβατεί αφού το 2011 δόθηκαν μέχρι τώρα μόνο 77 εκατ. ευρώ από τα 720 εκατ. ευρώ που η ίδια η Κυβέρνηση είχε ψηφίσει στον Προϋπολογισμό.
Η περιβόητη «εξοικονόμηση» πόρων έρχεται να προστεθεί στα περίπου 9 δις ευρώ των παράνομα παρακρατηθέντων πόρων των προηγούμενων ετών και τα οποία «κούρεψαν» στο 1,7 δις με τη σύμφωνη γνώμη ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ και ΛΑΟΣ.
Ο δανεισμός των δήμων έχει επιλεγεί διαχρονικά ως μέσο κάλυψης των ανελαστικών αναγκών τους, που είναι υποχρεωμένη η κεντρική εξουσία να καλύπτει. Δηλαδή, δανείζονται οι δήμοι τα παρακρατηθέντα χρήματά τους με υψηλό μάλιστα επιτόκιο, μετακυλίοντας το λογαριασμό στα ήδη υπερφορολογούμενα λαϊκά νοικοκυριά.
Οι προϋπολογισμοί των τοπικών οργάνων καταρτίζονται με βάση τις εγκυκλίους του Υπουργείου Οικονομικών στη γραμμή του «ελάχιστου κόστους λειτουργίας» που δεν καλύπτει στην πλειοψηφία των Δήμων τη μισθοδοσία του προσωπικού και τα λειτουργικά τους έξοδα, με αποτέλεσμα χιλιάδες εργαζόμενοι να είναι απλήρωτοι και να υπάρχει μόνιμη καθυστέρηση δεδουλευμένων. Η «επαναξιολόγηση των δαπανών» θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο τις ήδη υποβαθμισμένες υπηρεσίες που υπάρχουν. Στη φορομπηχτική γραμμή είσπραξης πόρων παρελθόντων ετών (ΠΟΕ) με αποτέλεσμα οι Δήμοι να μπαίνουν στην κούρσα του φοροκυνηγητού, τελών και προστίμων της τελευταίας δεκαετίας και όσοι εργαζόμενοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν δε θα παίρνουν δημοτική ενημερότητα, πρόταση της ΚΕΔΚΕ που υιοθετήθηκε.
Η δραστική μείωση των πόρων, οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις οργανισμών και υπηρεσιών, η δραματική μείωση του προσωπικού τα επόμενα χρόνια που θα προέλθει από τις συνταξιοδοτήσεις, την εργασιακή εφεδρεία, τις απολύσεις και του παγώματος των προσλήψεων θα έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση και παραπέρα ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και την πρόσθετη επιβάρυνση της λαϊκής οικογένειας. Ήδη τα προβλήματα που υπάρχουν από την έλλειψη βασικών υποδομών και προσωπικού που αφορούν την καθημερινότητα των λαϊκών στρωμάτων στις περισσότερες Περιφέρειες και τους Δήμους είναι εκρηκτικά:
π.χ. βρεφικούς - παιδικούς σταθμούς, φύλαξη σχολικών κτιρίων, καθαριότητα σχολείων (8500 εργαζόμενες με συμβάσεις έργου), μεταφορά μαθητών, λειτουργία ΚΕΠ, δημοτικά ιατρεία. Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» είναι με «ημερομηνία λήξης», αλλά από το 2012 θα οικοδομείται στη βάση της επιχειρηματικής δράσης με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ανεργίας.
Οι υπηρεσίες πρόνοιας που υπήρχαν στις πρώην νομαρχίες άλλες έμειναν στις Περιφέρειες και άλλες μεταφέρθηκαν στους Δήμους. Στην πραγματικότητα βρίσκονται υπό διάλυση, είναι σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια και χιλιάδες εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι από 6 - 10 μήνες. Κοινωνικές υποδομές για νέες ηλικίες που λείπουν, ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία, άτομα με εξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες και αλκοόλ.
Η πορεία των έργων από τη χρηματοδότηση (ΣΑΤΑ) καρκινοβατεί αφού το 2011 δόθηκαν μέχρι τώρα μόνο 77 εκατ. ευρώ από τα 720 εκατ. ευρώ που η ίδια η Κυβέρνηση είχε ψηφίσει στον Προϋπολογισμό.
Η περιβόητη «εξοικονόμηση» πόρων έρχεται να προστεθεί στα περίπου 9 δις ευρώ των παράνομα παρακρατηθέντων πόρων των προηγούμενων ετών και τα οποία «κούρεψαν» στο 1,7 δις με τη σύμφωνη γνώμη ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ και ΛΑΟΣ.
Ο δανεισμός των δήμων έχει επιλεγεί διαχρονικά ως μέσο κάλυψης των ανελαστικών αναγκών τους, που είναι υποχρεωμένη η κεντρική εξουσία να καλύπτει. Δηλαδή, δανείζονται οι δήμοι τα παρακρατηθέντα χρήματά τους με υψηλό μάλιστα επιτόκιο, μετακυλίοντας το λογαριασμό στα ήδη υπερφορολογούμενα λαϊκά νοικοκυριά.
Οι προϋπολογισμοί των τοπικών οργάνων καταρτίζονται με βάση τις εγκυκλίους του Υπουργείου Οικονομικών στη γραμμή του «ελάχιστου κόστους λειτουργίας» που δεν καλύπτει στην πλειοψηφία των Δήμων τη μισθοδοσία του προσωπικού και τα λειτουργικά τους έξοδα, με αποτέλεσμα χιλιάδες εργαζόμενοι να είναι απλήρωτοι και να υπάρχει μόνιμη καθυστέρηση δεδουλευμένων. Η «επαναξιολόγηση των δαπανών» θα συρρικνώσει ακόμη περισσότερο τις ήδη υποβαθμισμένες υπηρεσίες που υπάρχουν. Στη φορομπηχτική γραμμή είσπραξης πόρων παρελθόντων ετών (ΠΟΕ) με αποτέλεσμα οι Δήμοι να μπαίνουν στην κούρσα του φοροκυνηγητού, τελών και προστίμων της τελευταίας δεκαετίας και όσοι εργαζόμενοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν δε θα παίρνουν δημοτική ενημερότητα, πρόταση της ΚΕΔΚΕ που υιοθετήθηκε.
Η δραστική μείωση των πόρων, οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις οργανισμών και υπηρεσιών, η δραματική μείωση του προσωπικού τα επόμενα χρόνια που θα προέλθει από τις συνταξιοδοτήσεις, την εργασιακή εφεδρεία, τις απολύσεις και του παγώματος των προσλήψεων θα έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση και παραπέρα ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών και την πρόσθετη επιβάρυνση της λαϊκής οικογένειας. Ήδη τα προβλήματα που υπάρχουν από την έλλειψη βασικών υποδομών και προσωπικού που αφορούν την καθημερινότητα των λαϊκών στρωμάτων στις περισσότερες Περιφέρειες και τους Δήμους είναι εκρηκτικά:
π.χ. βρεφικούς - παιδικούς σταθμούς, φύλαξη σχολικών κτιρίων, καθαριότητα σχολείων (8500 εργαζόμενες με συμβάσεις έργου), μεταφορά μαθητών, λειτουργία ΚΕΠ, δημοτικά ιατρεία. Το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» είναι με «ημερομηνία λήξης», αλλά από το 2012 θα οικοδομείται στη βάση της επιχειρηματικής δράσης με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ανεργίας.
Οι υπηρεσίες πρόνοιας που υπήρχαν στις πρώην νομαρχίες άλλες έμειναν στις Περιφέρειες και άλλες μεταφέρθηκαν στους Δήμους. Στην πραγματικότητα βρίσκονται υπό διάλυση, είναι σε ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια και χιλιάδες εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι από 6 - 10 μήνες. Κοινωνικές υποδομές για νέες ηλικίες που λείπουν, ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία, άτομα με εξάρτηση από ναρκωτικές ουσίες και αλκοόλ.
Πηγή:Αρκαδικές Ειδήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου