Είναι γνωστό πως ουκ ολίγοι επώνυμοι
Αρκάδες είχαν και συνεχίζουν να έχουν στενούς δεσμούς με την Μασονία. Όπως
είναι γνωστό ότι πολλοί απ’ αυτούς συνεχίζουν να είναι ενταγμένοι σε τεκτονικές
στοές. Στην Τρίπολη υπήρχε Τεκτονική Στοά με την επωνυμία «Θεόδωρος
Κολοκοτρώνης», η οποία λειτουργούσε επί σειρά ετών και μάλιστα είχε κατορθώσει
να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων στην Πελοπόννησο, παρουσιάζοντας ιδιαίτερη
δραστηριότητα.
Όλα αυτά όμως κατά το παρελθόν, αφού από
τις αρχές της δεκαετίας του ’60, τα ίχνη της χάθηκαν. Σύμφωνα με πληροφορίες,
τις δραστηριότητες της κλειστής πλέον στοάς της Τρίπολης ανέλαβε να
διεκπεραιώνει στο μέτρο του δυνατού η Στοά της Καλαμάτας με την επωνυμία
«Αριστομένης». ........Βλέπε αποκαλυπτική φωτογραφία ...
Η αιτία και η αφορμή που το όλο θέμα
ξανάρχεται στην επιφάνεια, στάθηκε μία φωτογραφία που ανατρέπει τα παραπάνω
δεδομένα. Ανατρέπει δηλαδή την άποψη ότι η εν λόγω στοά της Τρίπολης σταμάτησε
να δραστηριοποιείται στις αρχές του ’60. Και όχι μόνο την ανατρέπει, αλλά
δείχνει πως λειτουργούσε και μέσα στην δεκαετία του ’90, ενώ ταυτόχρονα
δημιουργεί και την σκέψη ότι αφού λειτουργούσε στη δεκαετία του ’90, γιατί να
μην λειτουργεί και σήμερα;
Η φωτογραφία
Η φωτογραφία που αποκαλύπτουμε σήμερα
δείχνει τρεις κυρίους με τα χαρακτηριστικά Τεκτονικά ενδύματα να κοιτάζουν τον
φακό σφίγγοντας ο ένας το χέρι του άλλου. Η λεζάντα της φωτογραφίας, που
προφανώς προέρχεται από κάποιο σχετικό βιβλίο, αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Μασονική άλυσσος, τον Μάρτιος του 1996 στην Τρίπολη μεταξύ Γ.Β. στελέχους της
Μασονίας στην Πελοποννησιακή πόλη, και των Σεβάσμιων των Στοών «Απόλλων» της
Αθήνας και «Θ. Κολοκοτρώνη» της Τρίπολης μετά το τέλος κοινής εκδήλωσης».
Το ερώτημα που προκύπτει αν λάβουμε υπόψη
τη φωτογραφία, είναι το πού ακριβώς στεγαζόταν το 1996 η Τεκτονική Στοά της
Τρίπολης.
«Το μόνο σίγουρο -όπως μας είπαν κάποιοι
παλαιότεροι γνώστες του Τεκτονικού θέματος της Τρίπολης- είναι ότι αν
λειτουργούσε, αποκλείεται να λειτουργούσε ανοιχτά».
Οι προσπάθειες
Σχετικές πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν
ότι υπάρχει περίπτωση στις αρχές της δεκαετίας του 1990 να είχαν ξεκινήσει
δειλά-δειλά κάποιες προσπάθειες επιφανών Αρκάδων υψηλόβαθμων Τεκτόνων για
επαναλειτουργία της Στοάς «Θ. Κολοκοτρώνης». Υπάρχει περίπτωση μάλιστα οι εν
λόγω υψηλόβαθμοι Τέκτονες (προφανώς 33ου βαθμού) να προσέγγισαν τότε επώνυμους
Δημότες της Τρίπολης από το χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (και όχι μόνο) για
να συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην επαναλειτουργία της στοάς. Το γεγονός ότι
τελικά αυτές οι προσπάθειες ναυάγησαν είχε σαν αποτέλεσμα τον έντονο εκνευρισμό
των εν λόγω Επιφανών Αρκάδων Τεκτόνων, οι οποίοι έκτοτε δεν ασχολήθηκαν με το
θέμα και εγκατέλειψαν κάθε άλλη προσπάθεια.
Εμφύλιος τεκτονικός πόλεμος
Κάποιες άλλες πληροφορίες όμως, δίνουν
και μια νέα διάσταση στην όλη ιστορία. Αναφέρουν πως την περίοδο που γίνονται
οι προσπάθειες για την επαναλειτουργία της Τριπολιτσιώτικης Στοάς, ξέσπασε ένας
μικρός εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των Αρκάδων Τεκτόνων, με αποτέλεσμα να
δημιουργηθούν δύο διαφορετικά στρατόπεδα, δύο διαφορετικές τάσεις. Κάποιοι
είχαν την άποψη πως η στοά θα έπρεπε να διατηρήσει την αρχική επωνυμία της,
δηλαδή «Θ. Κολοκοτρώνης», ενώ κάποιοι άλλοι, πρότειναν σαν επωνυμία «ΣΠΥΡΙΔΩΝ
ΝΑΓΟΣ»
Ποιός ήταν ο Σπυρίδων Νάγος
Ποιος ήταν όμως ο Σπυρίδων Νάγος; Σύμφωνα
με τα στοιχεία που συλλέξαμε ο Σπυρίδων Νάγος ήταν μυστικιστής και η καταγωγή
του ήταν από το Κακούρι Αρκαδίας. Από εκεί ξεκίνησε, για να βρεθεί αργότερα
στις υψηλότερες βαθμίδες του Τεκτονισμού. Γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1868. Στα
πέντε του χρόνια φύλαγε μόνος του πρόβατα στις πλαγιές του Αρτεμισίου. Έφυγε
πάμπτωχος, αρχικά για Τρίπολη και μετά για Αθήνα, ισχυριζόμενος ότι του
παρουσιάστηκε αυτοπροσώπως ο ίδιος ο θεός Απόλλων! Υπήρξε πρωτεργάτης και
ρήτρας της πρώτης συγκέντρωσης της Εργατικής Πρωτομαγιάς που έγινε στις στήλες
του Ολυμπίου Διός, κι αυτή του η δράση στάθηκε αφορμή να διωχθεί από την
Αστυνομία. Αναζητώντας καταφύγιο κατέφυγε στη Ζάκυνθο. Η φιλοσοφική του δράση
εντείνεται από το 1897. Ανέβηκε όλη την κλίμακα των Μασονικών βαθμών, κι όπως
αναφέρουν και οι ίδιοι οι Τέκτονες, το έργο του διακατέχεται από μια σοφία που
υπερβαίνει τις τεκτονικές ή τις θεοσοφικές γνώσεις στις οποίες μυήθηκε.
Θα επιχειρήσουν να μπούν στην τοπική
αυτοδιοίκηση;
Αυτό όμως που παρουσιάζει εξαιρετικό
ενδιαφέρον στην παρούσα φάση, είναι ένα και μοναδικό: Θα επαναλειτουργήσει
άραγε ανοιχτά πλέον (αν δεν λειτουργεί ήδη μυστικά) η Τριπολιτσιώτικη Τεκτονική
Στοά; Όλες οι ενδείξεις, πως όντως κάτι τέτοιο μαγειρεύεται αυτή την περίοδο,
λένε ναι, και όπως ήδη ψιθυρίζεται έχουν ξεκινήσει οι σχετικές επαφές και οι
διεργασίες. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις προσώπων που είναι σε θέση να
γνωρίζουν καλά το Αρκαδικό Τεκτονικό χώρο, αυτή τη στιγμή στην Τρίπολη,
υπάρχουν έντεκα τεκτονικές οικογένειες, οι οποίες ενδέχεται να ασχοληθούν
ενεργά με τα πολιτικά δρώμενα της Αρκαδίας
ΛΕΖΑΝΤΑ
«Μασονική άλυσσος», το Μάρτιο του 1996
στην Τρίπολη. Μεταξύ στελέχους της μασονίας στην Πελοποννησιακή πόλη, και των
Σεβάσμιων των στοών «Απόλλων» της Αθήvας και «Θ. Κολοκοτρώνης» της Τρίπολης,
μετά το τέλος κοινής εκδήλωσης
Πολύ ενδιαφέρον το δημοσίευμα. Θα έχει και συνέχεια; Καλό θα ήταν πάντως, να εξηγήσει κάποιος με λίγα λόγια, τι είναι η Μασονία (Ελευθεροτεκτονισμός) γιατί επικρατεί μεγάλη σύγχυση στην κοινή γνώμη γύρω από το θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή